FESTIVAL DOTYKY A SPOJENIA PREDSTAVUJE SVOJICH PATRÓNOV A VÝBEROVÝ PROGRAM
Festival Dotyky a spojenia je najväčšia prehliadka najnovšej tvorby profesionálnych zriaďovaných aj nezriaďovaných divadiel, ktoré pôsobia na Slovensku.
Sezóna 23/24 je v Slovenskom komornom divadle Martin jubilejná (80. výročie vzniku divadla). Každý z troch projektov, ktoré v nej realizujeme, je formálne a dramaturgicky špecifický. Každá zo spoluprác je pre nás v čomsi nová. V dvoch prípadoch je to prítomnosť inscenačných tímov, ktoré v SKD Martin ešte nikdy v takomto zložení nepracovali a v jednom prípade ide o martinský autorský debut režiséra Mariána Amslera, ktorý sa u nás prvý raz predstaví aj ako autor libreta/textu inscenácie. Každá z pripravovaných inscenácií zastupuje iný divadelný žáner/typ divadla. Inscenácia pevného textu v réžii českého režiséra Michala Hábu sa stretáva s autorským projektom Mariána Amslera a s pohybovo-výtvarným dielom Jozefa Vlka a Stanislavy Vlčekovej. Veríme, že sa nám pri príležitosti výročia Slovenského komorného divadla Martin podarí ukázať našu tvárnosť.
Druhý titul sezóny Doma - všade - dobre - najlepšie je autorský projekt Mariána Amslera, ktorý ako režisér so SKD Martin spolupracoval opakovane (Talentovaný pán Ripley, Portrét Doriana G., Tri sestry) a vždy s kladnou odozvou v hereckom súbore, u odbornej divadelnej kritiky i u publika, zvlášť medzi mladými divákmi. Najmä Amslerove inscenácie Portrétu Doriana G. a Troch sestier prispeli k popularizácii martinského divadla medzi najmladšou generáciou divákov.
Vzhľadom na povahu Amslerovej režijnej práce a dobré ľudské väzby na herecký kolektív sme sa rozhodli vyskúšať novú polohu spolupráce a požiadali sme režiséra, aby vytvoril text „na mieru" súboru. Režisér prináša tému nomádstva, priestorovej (a inej) nestálosti, života v neustálom pohybe. Zdá sa nám, že sa v mnohom dotýka práve životov najmladšej generácie nášho súboru. V ostatnom čase sme svedkami toho, ako sa mladí ľudia (hercov a herečky nevynímajúc) bránia - z rozličných dôvodov - tomu, aby sa niekde usadili, zakorenili - a vzniká tak akési spoločenstvo „neviazaných" ľudí, čo so sebou na jednej strane prináša momenty väčšej slobody, na druhej strane trochu ovplyvňuje vytváranie lokálnych spoločenstiev, viazaných napríklad na miesto, mesto, divadlo ako priestor...
Kedysi sa hovorilo, všade dobre, doma najlepšie. Alebo aj domov je tam, kde je tvoje srdce. Čo keď ale doma nie je dobre? Čo keď moje srdce volá po slobode? Čo keď mám chuť každé ráno bežať a bežať, ďaleko, preč odtiaľto? Digitálny nomád existuje všade tam, kde môže byť online. Pútnička sa vydáva na púť do Santiaga, aby na konci cesty našla nový začiatok. Dovolenkári žijú svoj sen o cestovaní uväznení v dovolenkovom rezorte. Dvaja hudobníci sa plavia na lodi do neznáma, kapela hrá a rodičia čakajú doma na svoje deti.
V autorskej inscenácii, ktorá sa zaoberá fenoménom nomádstva a tým, čo znamená domov v dnešnom globalizovanom svete, sa predstavia: Matej Babej, Ján Dobrík, Eva Gašparová, Tomáš Grega, Lucia Jašková, Barbora Palčíková, Nadežda Vladařová a František Výrostko.
Festival Dotyky a spojenia je najväčšia prehliadka najnovšej tvorby profesionálnych zriaďovaných aj nezriaďovaných divadiel, ktoré pôsobia na Slovensku.
Inscenácia HEKUBA otvára festival Nová dráma.
Milí diváci, ospravedlňujeme sa, ale boli sme nútení pristúpiť k nevyhnutným zmenám v najbližšom programe.
Prinášame vám posolstvo k tohtoročnému Svetovému dňu divadla, ktoré šíri Medzinárodný divadelný inštitút (ITI).
Jana Oľhová získala Krištáľové krídlo v kategórii Divadlo a audiovizuálne umenie.
Milí diváci, ospravedlňujeme sa, ale boli sme nútení pristúpiť k nevyhnutným zmenám v najbližšom programe.
Inscenácia Hekuba je nominovaná do hlavného programu festivalu Nová dráma/New Drama 2024.
Výročie oslávilo programom Cirkus SKD.
z podielu zaplatenej dane z príjmu za zdaňovacie obdobie roku 2023